Giresun’da yaşayan bir vatandaş, araç muayenesi sonrası aldığı faturada yer alan 88,71 TL’lik ek kurul fiyatına itiraz etti. Bu durum, birçok şoförün yansısını çekti ve Tüketici Mahkemesi’ne başvurulmasına neden oldu.
MAHKEMENİN KARARI
Mahkeme, vatandaşın şikayetini haklı bularak TÜVTÜRK’ün aldığı ek kurulun geri ödenmesine hükmetti. Tüketici Hakem Heyeti, yapılan incelemeler sonucunda bu kurulların “ayıplı hizmet” kapsamına girdiğini belirtti ve misal şikayetlerin daha evvel de gündeme geldiğini vurguladı.
EK FİYAT İDDİASI!
Yapılan değerlendirmelere nazaran, TÜVTÜRK’ün bu uygulaması nedeniyle şoförlerden bir yıl içinde yaklaşık 240 milyon TL ek fiyat toplandığı sav ediliyor.
Bu kararın akabinde, misal şikayetlerle başvuran şoförlerin de fiyat iadeleri alması bekleniyor.
MEHMET ŞİMŞEK’TEN AÇIKLAMA
Dün açıklamalarda bulunan Mehmet Şimşek misal bir hususa değinerek tüm esnaf ve işletmelerin yeni jenerasyon ödeme kaydedici aygıtla banka kartı ve kredi kartı ile ödeme imkânı sunması gerektiğini belirterek “İşletmelerin bir kısmının, bankaların komite oranlarının yüksekliğini münasebet göstererek nakit ödemeye nazaran daha yüksek fiyat talep ettiğini görüyoruz. Mükelleflerimiz, bu münasebetle komite farkını vatandaştan talep etme yoluna gitmemeli” dedi.
Tüm işletmelerin kesinlikle banka kartı ve kredi kartıyla ödeme kabul etmesi için 1 Temmuz 2024’e kadar vakit tanındığını hatırlatan Şimşek, kartla ödeme kabul etmeyen yahut komite bedelini tüketiciden talep etmeye çalışanların Gelir Yönetimine bildirilmesi hâlinde gerekli yaptırımın uygulanacağını lisana getirdi.